Tuesday, December 6, 2016

Mari bermula!


Assalamualaikum semua :)

Sesi tutor cikgu untuk 2016 baru saja berakhir pada 28 November yang lepas. Ia adalah untuk seorang calon SPM yang menduduki peperiksaan Kimia keesokannya. Jadi cikgu cuba bantu dengan meneliti  format Kertas 2 dan Kertas 3 yang melibatkan esei dan soalan subjektif. Semoga Berjaya hendaknya :)

Semalam pula baru bermula sesi tutor pra- 2017. Tugas pertama cikgu adalah hometutor di Kampong Expo, Kamunting. Ingatkan mula pukul 10.30 pagi, rupanya cikgu yang terlewat  temujanji :D Mujurlah ibubapa memahami dan tak berkira sangat. Pelajarnya bakal Tingkatan 3 pada 2017, tinggal di asrama. Jadi, ibunya berharap dia dapat memperbaiki kekurangan dalam subjek Matematik sepanjang cuti sekolah ini. Alhamdulillah, rezeki bagi cikgu ;)

Pada sesi hadapan 2017, cikgu merancang untuk jadikan sesi tutor lebih berkesan dan efisien, insyaAllah. Sepanjang hampir 3 tahun cikgu di dalam bidang ini, serba-sedikit cikgu mengesan kelemahan-kelemahan pelajar, menyedari kekurangan dalam servis cikgu dan ingin menambahbaik modul akademik sedia ada. Doakan usaha cikgu berjaya supaya dapat membantu lebih ramai pelajar untuk skor A dalam pelajaran mereka! Insya-Allah...

Salam perkenalan daripada Cikgu Jaja kerana ini adalah entri pertama cikgu di blog ini. Dan selamat datang 2017!

No comments:

Post a Comment